Sunday, August 22, 2010

bazar ramadhan...

Dengan nama Tuhan yang maha Agung

waduh2..cepat banget ya.sudah seminggu rupanya kita menjalani ibadah puasa. Dah seminggu jugak menghadiri 'bazar-bazar' Mega Sale Ramadhan. Memang macam-macam ada. betul.x tipu. Mana taknya, kat bazar ni la boleh cari diskaun dosa sehingga 100% potongan!!(bulan maghfirah la katakan..), Tak kurang juga ganjaran bonus pahala berlipat lipat lipat lipat kali ganda untuk sapa yang rajin dan mahu mencari. Mudah aje. cume gores dan asah lidah untuk rajin2 membaca Quran, kuatkan tulang untuk bangun malam2, dan yang paling mudah SENYAP dan MENJAGA MULUT tuh pon buleh dapat bonus berlipat-lipat-lipat-lipat dan lipat lagi gandanya. Tuh baru sikit. ada banyakkkkkkkkk lagiiii sebenarnye bonus2 yang disediakan. Uish, besh betol lah.

Tu lah nk bagitau ni, akak2,abang2,saya2 yang masih belum bawak hati tuh berkunjung ke 'bazar Mega Sale Ramadhan' yang "sebenar" nih, huh tunggu ape lagi. Tinggal kurang dari 3 minggu je lagi nk abis. Kalau untung malam2 da nak last tuh buleh menang 'cabutan bertuah' pakej lawatan ke malam lailatul qadar. lawatan merentasi 1000 bulan!Besh tuh!!!

tapi dalam sibuk berbelanja n bershoping sakan untuk bekalan akhirat tuh, jangan lupa pulak niat kita. Jangan sampai terpesong. Macam beli barang, bukan KUANTITI nya sahaja yang penting, tapi KUALITI tuh jauhhhhhhh lagi penting. dan salah satu aspek penting dalam menentukan kualitinya terletak pada niatnya. Biar buat amalan2 tuh bukan setakat nk kumpul pahala banyak2 jer, but lebih dari itu ialah untuk mendapat REDHA ALLAH!! Ingat, kita bukan masuk syurga dengan pahala kita, but redha Allah itulah yang mencapaikan kita ke sana

Wallahualam...


No comments: