Friday, May 29, 2009

dOKToR vs peNg-aNggUr

salam..
dear kamoo..


semalam time gua jalan2 sambil bershopping-tingkap di salah satu mall terfamous di Volgograd ini,gua ternampak 2 jenis makhluk yg sangat pelik.bukanlar mereka ini alien atau terminator,robot mahupun orang berhidung babi..tetapi mereka ini adelah seorang penganggur n sorang doktor (pakai white coat doktor n ade name-tag tulis Dr.****) yang sedang dok melepak2 sambil berbual2 n menghisap rokok di sudut toilet berhampiran "SELA Fashion store"..

yang penganggur tu gua x pelik lar kan klu dok melepak2 c2 tapi yg doktor tuh apehal pulak??time tuh jam tangan "sapphire" di tangan gua tepat menunjukkan kol 15 minit melepasi 11 pagi. X pergi kerje kah??tapi waaa buat cool je lar kan.MayB die tgh sarapan ke..tapi pas hampir 4 jam gua ronde2 mall tuh..mereka masih di situ.lantas menimbulkan tande tanye kt kepala otak gua..

"Apahal si doktor tuh?x tahu tunai tanggungjawab ke?daaaa lar pakai lab coat putih siap bername-tag lagi...kasi malu sama seluruh profesen kedoktoran aje..x blaja ke deontology??"

tapi disebabkan gua cool...gua pon wat relax jah.tapi ape keje gua kecoh2 tulis tetibe pasal mamat doktor x bertanggungjawab tuh kan??xde ar..gua cume terpikir jer..camne kt dunia nih, byk jer manusia yg BERPAKAIAN mahupun BERGELAR dengan profesion yg diorang miliki..but x reti n tunai tanggungjawab sindri.cam doktor tuh,klu die wat camtuh kan..same je lar DOKTOR n PENGANGGUR tuh..x gitu???same gak arrr..dunia skunk nih, byk jer kate die muslim,islam, tapi sejauh mane??adekah setakat pada NAMA n PaKAIAN sahaja??tanggungjawab???

kalau seorang yg bukan Islam x pernah bace quran, ape beza nyer dgn orang Islam yg bace quran pon sekali sekala jer...cth len x tutup aurat ke..ape2 ker...same je lar kot...entah lar..gua pOn x taw pehal tetibe mengarut sampai cni..tapi sindri mahu ingat lar!!!

No comments: